Vietnam 4 - Reisverslag uit Việt Yen (2), Vietnam van Arnold Niesen - WaarBenJij.nu Vietnam 4 - Reisverslag uit Việt Yen (2), Vietnam van Arnold Niesen - WaarBenJij.nu

Vietnam 4

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold

17 April 2015 | Vietnam, Việt Yen (2)

Hallo Nederland.
We zijn op dit moment alweer een stukje verder naar het zuiden toe. De temperatuur loopt op, hier is het al zo'n 25/27 graden. Goed vakantieweer, veel zon en droog. Hoi An waar we vandaan komen is een heel mooi plaatsje met een oud centrum waar het zowel overdag als 's avonds gezellig en sfeervol toeven is. Gisteren hebben we een fietstocht met de groep gemaakt en veel mooie dingen gezien. De fiets was beschikbaar gesteld door het hotel en wel voor een hele dag en dat was prettig en gemakkelijk. Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken want we moesten 300 km rijden naar onze volgende bestemming Qui Nhon. Een makkie zou je zeggen, want we gingen over de highway number1. Een weg van noord (Hanoi) naar zuid (Saigon) van zo'n 1800 km. Een snelweg zou je denken, maar dan wel zijnde een tweebaansweg dwars langs dorpen en steden. De gemiddelde snelheid van de bus is 50 km. Maar je ziet wel meer dan dat je op een echte snelweg rijdt. Onderweg zijn we langs de plaats My Lai gekomen. Hier hebben de doorgedraaide Amerikanen op 16 maart 1968, gestresst op zoek naar de Vietcong, een bloedbad aangericht. Alles wat bewoog, mannen, vrouwen, kinderen, baby's en ook dieren zijn neegeknald. Huizen in brand gestoken. 504 Vietnamezen zijn omgekomen en geen een Amerikaan. Later kreeg de veranwoordelijke luitenant Calley van de krijgsraad levenslang. Door toedoen van Nixon heeft hij geen minuut vastgezeten. De andere officieren kwamen er met een berisping vanaf.
We hebben het museum gezien met overblijfselen van o.a. verbrande huizen en het verhaal nog eens meegekregen; indrukwekkend. Op dit moment zitten we in een heel mooi hotel. Helaas gaan we morgen verder.
Laterrrrr,
H&A

• 17 April 2015 - 17:08

Jannie:

Hoelang heb je dan over die reis gedaan dan,je ziet idd meer maar daar zijn wel veel doden gevallen,jullie genieten er maar mooi van.Groetjes Harry en Jannie.

• 17 April 2015 - 18:32

Leonie:

Hallo Vietnam :)

Altijd weer leuk om jullie verhaal te lezen xx

• 20 April 2015 - 23:08

Norma:

Het zal zeker indrukwekkend zijn geweest gezien de geschiedenis over Viercong.
    Ook dat hoort erbij over dit land.
    Reis maar weer lekker door voor mooiere plekjes
    veel reisplezier.
    ( nog bedankt voor jullie kaart)
    groetjes