Thailand 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arnold Niesen - WaarBenJij.nu Thailand 4 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arnold Niesen - WaarBenJij.nu

Thailand 4

Door: H&A

Blijf op de hoogte en volg Arnold

21 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo, hallo,

Op dit moment zitten we in onze eerste (het plaatsje Hua Hin) van de 3 badplaatsen waar we onze reis gaan beeindigen. We komen uit Bangkok waar we een hotel in China Town zaten. Lekkere volle wijk, veel bedrijvigheid met deze bevolkingsgroep hier. Bangkok, de hoofdstad, even groot als de provincie Utrecht met 12 miljoen inwoners, 6 miljoen voertuigen, waarvan 1 miljoen brommers. Wel een beetje smerig, want witte muren zijn gewoon zwart van de nodige uitlaatgassen enz. Hier zijn we o.a. naar het paleis van de koning geweest, fraai. In Bangkok ligt ook 1 van de grotere boeddhabeelden, 46 m lang, 15 m hoog. In dit land wordt het boeddhisme aangehangen door 95 procent van de bevolking. Kun je overal goed merken.
We hebben een fietstocht van een paar uur door Bangkok gemaakt gemaakt. Langs kampongs, of hoe die hier ook mogen heten, dwars door overdekte markten, dus vlak langs de verse vis en geslachte kip. Dat dat allemaal mogelijk is, wel gaaf.
Later een dinercruise gehad. De open restaurantboot voer in de avond op de rivier langs verlichte hotshots.
Thaise danseressen traden op.
De volgende dag zijn we naar de Birmaspoorlijn geweest. De spoorlijn hebben de Japanners aangelegd omdat ze India wilden veroveren. De weg langs zee was door de Amerikanen met duikboten geblokkerd. Iedereen weet dat de aanleg hiervan een hel is geweest.
Hierbij zijn zo'n 100.000 Aziaten omgekomen en zo'n 12.000 geallieerden Voor iedere biels 1 dode. Dit door ondervoeding, ziekte, wrede behandeling door de Jappen (er moest 24 uur per dag gewerkt worden). We hebben op de brug over de Kwai gelopen, ook gelopen door de Hellfirepas(gerealiseerde spoordoorgang door de rotsen) en met een trein gereden over de schraagbrug. Ook 1 van de begraafplaatsen bezocht, die goed onderhouden worden. Freek wist dat op 1 van de begraafplaatsen een naamgenoot (Van Motman) ligt. Deze hebben we ook nog gevonden. Hij heeft hier bloemen neergelegd.

Een mooi onderdeel van de reis is de drijvende markt. Ook lekker vol. Op sommige bootjes wordt vol in grote bakken olie gebakken, terwijl andere boten er vlak langs heen varen. Hoezo link. Maar alles gaat goed.

Vandaag hebben we een vrije dag in Hua Hin. Enkelen van ons zijn al naar het strand. We gaan ze zo vergezellen.

Al met al is het een mooie vakantie, die nog enkele dagen voortduurt.

Tot hier,

Groeten,
Henriette en Arnold

• 21 Mei 2012 - 11:57

Karel&Paula:

Wat een prachtige foto's laat je ons weer zien Henriëtte. (Mijn) liggende Boeddha, maar dan in kleine formaat kan ik van dromen. Eindelijk is het hier ook aangenaam zonnig weer. Birmaspoorlijn is voor ons zeker een begrip en dat Freek een graf Van Motman heeft bezocht is wel heel bijzonder. IK ga nu gauw de zon opzoeken.
    Ligr. Karel&Paula.

• 22 Mei 2012 - 12:35

Adriaan En Liesbeth:

Oh wat een prachtige plaatjes zeg!! Dus nu tijd voor een dagje strand?? Herlijk toch het is leuk om zoveel mogelijk te zien maar lekker luieren aan het strand is toch ook niet te versmaden :p
    Groetjes uut 't mooie warme zonnige Ommn

• 22 Mei 2012 - 19:37

Jannie:

Hoi Hoi wat een mooie foto,s zeg ,en zulke mooie kleuren en zo sierlijk die meisjes.Jullie zien heel wat,en nu naar het strand pas maar op dat je niet verbrand.Geniet nog maar lekker.Groetjes Harry en Jannie.

• 24 Mei 2012 - 11:00

Anita En Rein:

Mooie foto's. Nu dus nog even een tintje bruiner en je alcoholpercentage wat omhoogschroeven. Nog erg veel plezier. Hier nu ook geweldig weer. Gaan Pinksteren (natuurlijk) weer naar Friesland. See you soon. Anita en Rein.