Thailand 3 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Arnold Niesen - WaarBenJij.nu Thailand 3 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Arnold Niesen - WaarBenJij.nu

Thailand 3

Door: H&A

Blijf op de hoogte en volg Arnold

14 Mei 2012 | Thailand, Chiang Rai

Zo, we hebben het mooie relatief koelere noorden verlaten en rijdend richting het zuiden wordt het steeds warmer. Het centrale gedeelte waar we doorheen gereden zijn is vlak. De wegen die doorgaans goed zijn, zijn hier en daar aangetast door de nodige overstromingen. Wat opvalt in Thailand is dat er weinig mensen fietsen, wel zijn er brommers. We hebben net ons mooiste hotel tot nu toe verlaten, die had wel de nodige sterren. Heel strak en clean. Voor de beeldvorming, het is te vergelijken met het aanzicht van het crematorium in Zwolle met zo hier en daar een strooiveldje met een grote urn in het midden. Het is trouwens frappant te ervaren dat in de hotels weinig Engels wordt verstaan. Zo wou Henriette een nieuwe WC-rol hebben. Na enkele keren uitgelegd te hebben wat ze moest hebben zei men begripvol ooooh, en werd zij naar het toilet gewezen. Henriette nogmaals no, toiletpaper, toiletPAPER. De Thai ooooh, en scheurde een blaadje uit een blocnoot. Dus het moraal van het verhaal is, vraag niet op het laatst om een rol toiletpapier, want als je begrepen wordt, heb je de broek vol. Een andere valkuil waar we nogal eens ingetuind zijn, is dat de Thai als hij je niet verstaat, gewoon yes zegt.
Je wordt echt regelrecht het bos ingestuurd. Vraag je bijv. is hier een schaatsbaan op de hoek, dan wordt er gewoon yes gezegd.
De afgelopen dagen hebben we een gevarieerd programma gehad. Zo hebben we plaatsen met ruines van oude tempels bezocht waarvan er een 1 op de werelderfgoedlijst van Unesco staat. Daar hebben we ons met de fiets verplaatst. Toch leuk. 's Avonds in de stad in een fietstaxi gereden. Zo hier en daar werd er gestopt. Zo konden we bij een kraampje gefrituurde beestjes eten. Kakkerlak, kikker, meelwormen. Freek heeft een sprinkhaan verorberd.
Zo onderhand gaan we richting Bangkok.
We hebben best een relaxte reis, geen haast, het voordeel van een 30-daagse reis. Zo verblijven we ook weleens meerdere nachten op 1 plaats.
We hebben 2 leuke reisleiders, een Nederlander en een Thai (is hier verplicht). Leuke gozers.

Wel jammer dat Bennie en Bea er niet bij zijn.

Nou, tot de volgende keer.

Doei, Henriette en Arnold

• 14 Mei 2012 - 11:41

Maurice En Petra:

Klinkt wel weer mooi en leuk. Volgens mij moet je zelf zorgen voor wc papier! Is het nog gelukt dan met het blaadje dat je hebt gekregen :-)
    Jullie hebben wel weer veel gezien! Geniet er nog even van.
    xxx

• 14 Mei 2012 - 11:55

Leonie:

Haha, een blaadje uit een blocnoot :) Leuk!
    Heel herkenbaar , yes yes... Was op Lombock ook zo, erg grappig!
    ieeiiee, kakkerlakken en meelwormen, getsie!
    Jullie hebben er mooi weer bij zo te zien, hier is het nog steeds niet zo lekker dus geneiet er nog maar lekker van!
    Kusjes xxx

• 14 Mei 2012 - 13:18

Norma/herman:

Nou nou, van kakkerlakken eten moet ik niet aan denken... en heeft Jetje
    het gered met het papiertje?
    Ben benieuwd wat er meer voor spannende dingen gebeuren.!!!

• 14 Mei 2012 - 13:30

Theo En Ina:

Zo het klinkt wel weer mooi,moest je nodig henriet ha ha.nu geniet ervan.groetjes xxxxx

• 14 Mei 2012 - 16:01

Willem En Tineke:

Henriette,
    Had je het niet met gebarentaal kunnen aangeven wat de bedoeling om toiletpapier te gebruiken?
    Dat is toch internatiaal?
    We genieten volop van jullie reisverslag

• 14 Mei 2012 - 16:04

Willem En Tineke:

Dit is een gecorrigeerd bericht:
    Henriette,
    Had je het niet met gebarentaal kunnen aangeven wat de bedoeling was om toiletpapier te gebruiken?
    Dat is toch internationaal?
    We genieten volop van jullie reisverslagen

• 14 Mei 2012 - 16:26

Ella:

Yes. Yes

• 14 Mei 2012 - 20:01

Leonie:

Lombok ;)

• 15 Mei 2012 - 10:15

Adriaan En Liesbeth:

Kakkerlak, kikker, meelworm en sprinkhaan ooh wat klinkt dat allemaal heerlijk zeg :C als je dat allemaal leest kun je volgens ons wel een heel notitieblok gebruiken :p
    Genieten maar!!!!
    Liefs, Adriaan en Liesbeth.

• 15 Mei 2012 - 10:16

Karel&Paula.:

Allereerst bedankt voor jullie zonnestraal op mijn verjaardag en felicitatie. En hoe is 't afgelopen . Was je nog op tijd ofhad je een volle broek.
    Verrassing op mjn verjaardag zondag. Leonie en Elise kwamen.
    We kijken uit naar jullie volgende verslag met mooie foto's. Leuk hoor!
    Groetjes,
    Karel&Paula.

• 15 Mei 2012 - 13:14

Henk En Joke:

Vroegen ze niet om je kamernummer toen je om toiletpapier kwam vragen?
    Zo te lezen maken jullie weer heel wat mee! Maar gefrituurde beestjes eten gaat ons wel een beetje te ver!
    Als jullie thuiskomen, hebben wij trouwens leuk nieuws!
    Groetjes en een knuffel van ons.

• 18 Mei 2012 - 20:42

Jannie:

hoi hoi kan eindelijk internetten.Zo te lezen hebben jullie al heel wat gezien en gedaan.wat zul je gelachen heben henriette toen ze met een velletje uit een notitieblokje kwamen toen je naar de wc moest.Zo te lezen hebben julle het wel naar de zin.Wij zitten nu weer in Spanje en morgen gaan we naar Frankrijk.NOG EEN FIJNE VAKANTIE.GROETJES HARRY EN JANNIE