Thailand 5 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Arnold Niesen - WaarBenJij.nu Thailand 5 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Arnold Niesen - WaarBenJij.nu

Thailand 5

Door: H&A

Blijf op de hoogte en volg Arnold

27 Mei 2012 | Thailand, Phuket

Hallo, Zo we zitten op het eiland Phuket in ons laatste hotel. Phuket bekend om de tsunami van 2004. De zaak is hier goed hersteld en je ziet zo hier en daar borden op het strand maar ook in de straten hoe de vluchtroute is als er weer gevaar dreigt.
De laatste dagen hebben we veel in de boot gezeten en hebben veel gezien. Gevaren langs prachtige rotsformaties, onder rotsdoorgangen/poorten doorgevaren vol met stalagmieten. Weet even niet meer hoe je het schrijft maar in ieder geval bedoel ik zakkers van boven af. Zo ook langs het James Bond eiland gevaren, zo genoemd vanwege de film The Naked Gun uit 1974. De volgende dag in een vissersboot (weer eens wat anders) verschillende eilanden aangedaan en ook gesnorkeld. Echt mooie vissen hier.

We zitten bijna aan het eind van de reis. Een mooie reis. Het eten was goed, alleen vaak hetzelfde en in de hotels wat vlak van smaak. De lunches in restaurants tijdens de reizen naar andere hotels of onderweg tijdens een excursie waren ook vaak hetzelfde, maar soms vond ikzelf wat lekkerder. De laatse dagen hebben we Goede Europse maaltijden, echt goed geserveerd. De koffiestops onderweg waren goed, ze hebben hier goede koffie.

In het zuiden van Thailand zien de mensen er iets anders uit dan in het noorden. Daar zijn ze ook letterlijk wat buigzamer. Hier in de grotere badplaatsen zijn ze wat meer gewend aan het toerisme denk ik. Volgens onze reisleiders zit dat ook wel in het verschil van aard van de de Thai in het noorden en die in het zuiden.
In het zuiden wonen trouwens ook moslims. Wilders kan wat van de koning hier leren, die heeft nl. de koran in het Thais laten vertalen. Ook bij de moslims kan Bhumibol dus niet stuk.

Freek en ik doen ons tegoed aan durian, een stinkvrucht die heel lekker smaakt (stinkt als de hel, smaakt als de hemel).Door de penetrante lucht mag je geen durian naar de hotels meenemen.

Over de Thai kan veel verteld worden. Ze geloven veel, net als in meerdere Aziatische landen. Zo staat er een groot standbeeld van een monnik die door in een water te lopen deze van zout naar zoet omtoverde (??). Ze laten zich ook zaken op papier voorspellen. Als deze slecht is, hangen ze die in een of andere heilige boom in de hoop dat deze de voorspelling opslokt. Met een beetje goede wil geloven ze ook nog dat onze iewat gezette Nederlandse reisleider slank is.

Het is hier niet iedere dag stralend weer. Niet erg, er zijn genoeg massagesalons. De eerste Thaise massage was niet zo leuk. We zijn er intussen achter dat we om de oliemassage moeten vregen. Die is goed. Rest nog een variant, de erotische massage, maar daar hebben we geen tijd meer voor....

Nou tot zover.

Groeten,

Henriette en Arnold

• 27 Mei 2012 - 11:14

Theo En Ina:

zo te horen is het daar wel mooi he.
    nou zus je wou horen hoe nederland het ging doen op het songvestival?
    nu niet dus we zijn niet door naar de finale jammer he.
    groetjes xxxxxxx

• 27 Mei 2012 - 12:11

Rick:

Vertel, wat zijn die gevaren langs de rotsformaties?

Nemen jullie even dat Boeddhabeeld uit Bangkok voor me mee? Staat vast beter op m'n balkon dan die koerende, huurontduikende lawaaimakers die er nu zitten. 46 m is wel aan de grote kant, dus als je er zelf geen plek voor hebt, stop 'm dan maar bij Ineke in de tas als ze even niet oplet. "Heeft u uw tas zelf ingepakt?"

Ben wel benieuwd hoe zo'n durian smaakt, als dat zo lekker is als je beschrijft. Neem er wat mee, zou ik zeggen. Waarschijnlijk duurt de reis dan ook half zo lang. Is het niet omdat ze twee keer zo snel vliegen om sneller van de stank af te zijn, dan is het wel omdat je halverwege uit de vliegmachien wordt gezet.

The Naked Gun is vast The Man with the Golden Gun? Zo zie je maar: als je geen tijd hebt voor een erotische massage dan verstoort de gedachte eraan je hele doen, en schrijven.

Tot over een paar dagen. En trek je zomerse knickerbocker aan, want de mussen vallen hier dood van het dak.

• 27 Mei 2012 - 12:53

Jannie:

Hoi hoi.
    Lijkt mij ook wel wat zn masage lekker
    Nu het zit er bijna op, dan kun je weer aan de hollandse pot ha ha.Jullie zullen wel veel te vertellen hebben straks.Zo te lezen hebben jullie wel genoten van de reis.Tot woensdag,laat ons even weten waar we moeten zin aan de voor of achterkant van het station. Groetjes Harry en Jannie.Trouwens het lijkt me niks die stinkdingen.

• 27 Mei 2012 - 15:21

Karel&Paula:

Hoihoi,
    De laatste paar dagen relaxen jullie op Phucket(moet prachtig zijn) ?Wat de stalagmieten betreft... stalactiet kalkkegel met spits naar beneden.. stalagmiet kalkkegel met spits naar beneden. Gèf niks ya. Zo te lezen tussen de regels door verlangen jullie al naar Indische eten. Je zussen zijn naar de pasar geweest. Indisch (durian)sfeer opgesnoven en lol gehad. Indisch gegeten. Van lekkernijen gesnoept en minum minum, Daarna boyong met te veel lekkers voor thuis. Nog een paar fijne dagen op Phucket en een goede vlucht terug. Ligr. Karel&Paula,

• 27 Mei 2012 - 15:26

Karel&Paula:

Zag een vergissing: die stalagmiet is kalkkegel met spits naar boven
    Die tieten en mieten zooo ruwet ya.

• 28 Mei 2012 - 07:42

Willem En Tineke:

Arnold en Henriët weten jullie nog niet het verschil tussen een stalagmiet en een stalagtiet.
    Een stalagtiet hangt, denk maar aan de borsten van een vrouw(tieten) en een stalagmiet wordt vaaf de grond opgebouwd.
    Bij deze een lesje van een oud onderwijzer.
    Ik denk, dat van de week detuin nog moet worden gesproeid. dat kan gewoonvia de kraan hè?
    Goede thuiskomst

• 28 Mei 2012 - 09:34

Willem En Tineke:

Even een correctie:
    De twee woorden worden zo geschreven:
    STALACTIET(of stalaktiet) en STALAGMIET

• 28 Mei 2012 - 14:49

Leonie:

Fijn dat jullie over een paar dagen weer thuis zijn :) wel jammer dat we geen mooie verhalen meer kunnen lezen, verheug me er altijd weer op. Geniet van de laatste paar dagen en tot donderdag :) Korte broek zou ik niet aan doen, helaas wordt het geen mooi weer donderdag, 15 graden.. Liefs x

• 29 Mei 2012 - 09:53

Norma/herman:

wouw...jullie zijn al weer in ons landje

• 29 Mei 2012 - 10:11

Norma/herman:

wat is dat toch met die tieten en mieten.... als je het verschil maar weet
    of.. eh...zat je stiekum aan de erotische massage te denken ????

• 29 Mei 2012 - 10:36

Adriaan En Liesbeth:

Hoi hoi, helaas zit het er alweer bijna op nog een hele goede terugvlucht gewenst. Nog bedankt voor jullie leuke kaart!!!
    We zijn nieuwsgierig naar de ongetwijfeld mooie foto's.

• 30 Mei 2012 - 21:54

Son: