Thailand 1 - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Arnold Niesen - WaarBenJij.nu Thailand 1 - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Arnold Niesen - WaarBenJij.nu

Thailand 1

Door: H&A

Blijf op de hoogte en volg Arnold

05 Mei 2012 | Thailand, Mae Hong Son

Hallo, hier Thailand.
Eerder hebben we gezegd dat we met z'n achten naar Thailand zouden gaan, Helaas konden Bennie en Bea i.v.m. hernia van Bea niet mee.
We hebben een lange maar een goede reis gehad en intussen al e.e.a. ondernomen. We zijn begonnen in de plaats Chiang Mai. Het is hier goed warm en we hebben ook al een flinke tropische bui gehad. Dit gelukkig tijdens een lunch.
We zijn in totaal met 10 toeristen en hebben wel een bus voor 50 personen tot onze beschikking. Lekker ruim zitten. Wat meteen al fantastisch was, was een bezoek aan een olifantenkamp. Eerder werden olifanten functioneel gemaakt in de bosbouw. Er mag niet meer zoveel gekapt worden, dus hoeven ze niet meer zo hard te werken. Nu is het mogelijk om een olifantenrit te maken wat erg leuk is. Deze beesten worden zeer goed verzorgd en elke olifant heeft gedurende z'n hele leven 1 baas. Daarna zijn we op een bamboevlot over een rivier voortgegondeld.
Ook een Thaise massage gehad met een aardig hoog niet hardop uitgesproken au-gehalte. Jee, dat was pittig. De spieren werden bewerkt met de ellebogen en met de hielen. Dat 2 uur lang. Wisten wij veel.
's Avonds met tuktuks naar een avondmarkt. Janneke, Freek en Henriette hebben de verleiding niet kunnen weerstaan om een horloge te kopen. Henriette heeft goed gehandeld.
Het is gezellig met de vriendengroep en we hebben onze cocktail gevonden, dus elke avond wordt er van een Singapore Sling genoten. Dit is al begonnen in het vliegtuig. Iedereen vindt het lekker.
Gisteren zijn we voor 3 nachten vetrokken voor een rondtour in het noorden. De koffers in het hotel gelaten en kleinere tassen mee. Dit met 2 luxe minibussen. 1 busje voor de vriendengroep. Mooi toch. De tocht gaat door de bergen en telt 1864 bochten, maar we hebben geen last.
Er zijn 2 medepassagiers, broer en zus, van 82 en 80 jaar. Lange nie bange en ze komen goed mee. De man heeft helemaal een goede conditie, die loopt thuis elke dag 5 km. en fietst ook nog eens 15 km. per dag. Vanavond is er een bruiloftsfeest in ons hotel waar we gewoon bij mogen zijn.
Foto's kunnen we niet plaatsen, want we hebben de snoertjes in de koffer achtergelaten.
Oh, ja, de Thaise WC-potten zijn heeel laag. Kleine mensen hier he.

Groeten.
Henriette en Arnold

• 05 Mei 2012 - 11:24

Karel&Paula:

Dat klinkt goed. Wat een gezelligheid met jullie vrienden. Alle ingrediënten zijn dus aanwezig voor een mooie vakantie. Singapore Sling... niet mabok worden ya en dat met die lage wc-potten.
    Ligr. Karel&Paula.

• 05 Mei 2012 - 11:43

Adriaan En Liesbeth:

Hoi hoi, Dat klinkt allemaal goed hoor!! Ai ai die Thaise massage klinkt ook echt pijnlijk, met ellebogen en hielen, als je de spieren dan nog niet los hebt zitten na 2 uur por en prikwerk dan weten we het ook niet meer :p Goed ze Jetje goed pingelen!!! Geniet nog lekker:-)
    Groetjes Adriaan en Liesbeth.

• 05 Mei 2012 - 14:18

Maurice & Petra:

Klinkt goed! Lijkt me ook gaaf om te doen, op zo'n olifant rijden! Vooral als je weet dat er goed voor ze wordt gezorgd. Ben benieuwd wat jullie allemaal nog gaan zien! Groetjes, Maurice & Petra

• 06 Mei 2012 - 10:23

Ainta En Rein:

Mooi man, jullie hebben de drank dus al weer gevonden. Hopenlijk niet van een olifant afgedonderd?
    Ook weer een "echte Rolex"gekocht, lezen wij?
    Nog veel plezier daar en hou je hoofd koel.

• 06 Mei 2012 - 21:46

Norma/herman:

Hallo reizigers.....
    Wordt er nog wel geslapen???

• 07 Mei 2012 - 09:28

Ben En Bea:

Hoi bofkonten
    Baal wel een beetje van die foto's , denk steeds daar hadden wij ook kunnen zitten, maar ja mens kan niet alles hebben hé.Wat super dat jullie een bus voor je alleen hebt, en wat een mooie foto's,koop nou niet teveel (grapje) straks moet je betalen voor overgewicht.Het weer is hier koud, het lijkt wel winter, op 5 mei nog naar het bevriezingsfestival geweest,geniet van de vakantie en groetjes uit Hardenberg

• 09 Mei 2012 - 07:10

Leonie:

Mooi om te lezen weer, en wauw wat een mooie foto's! Geniet! Dikke kusssss